Drupalin integrointi yrityksen taustajärjestelmiin ja 3. osapuolen palveluihin
Jo pienilläkin yrityksillä (isommista puhumattakaan) on usein käytössä monia eri tietojärjestelmiä tietojen hallintaan. Sisäiset järjestelmät mm.: verkkokauppa, CRM-ohjelma, sähköposti, Excel-listaukset sekä ulkoiset 3. osapuolen palvelut: postitusohjelma, ulkoistetut asiakasrekisterit, Googlen palvelut (Analytics, Google Maps), Some-kanavat (Facebook, Instagram, Youtube). Nämä kaikki voivat sisältää liiketoiminnan kannalta erittäin tärkeitä asiakas-, markkinointi- ja tuotetietoja. Tietojen ajantasalla pitäminen on välttämätöntä sujuvan liiketoiminnan pyörittämiseksi. Jos tietojen siirtymistä eri järjestelmien välillä ei ole automatisoitu vaan tehdään manuaalisesti, se vie henkilöstön aikaa tärkeämmiltä töiltä, lisäksi viiveet ja mahdollisuus virheisiin kasvavat. Lähes kaikki toistuva ja manuaalisesti tehtävä työ jonka voi valjastaa tietokoneiden tehtäväksi on ajanhukkaa.
Drupal tarjoaa todella monipuoliset mahdollisuudet integrointiin ja tietojen siirtoon eri järjestelmien välillä.
Olemme vuosien varrella toteuttaneet mm. seuraavia integrointeja ja automaatioita helpottaaksemme asiakkaidemme työtä:
Verkkokaupan tilausten & varaston hallinta
- verkkokaupan tilausten ja laskujen automaattinen siirtäminen taloushallinnon ohjelmistoon
- reaaliaikaisten tuotesaldojen tuominen verkkokauppaan varastonhallintaohjelmistosta
- verkkokaupan tilausten statuksen päivitys automaattisesti sisäisestä tilaustenhallintajärjestelmästä
Sisällöntuotanto ja hallinta
- uutisartikkeleiden siirtäminen sähköpostista nettisivuille (eli uutisten julkaisu sähköpostia lähettämällä)
- uusien sivujen luominen ja julkaisu 3. osapuolen palvelusta automaattisesti verkkosivustolle
- tuotetietojen (tekstit, kuvat, hinnat ym.) tuominen 3. osapuolen palvelusta automaattisesti verkkosivustolle
Postituslista & sosiaalinen media
- yhteyttä ottaneen tai verkkokaupasta tilanneiden sähköpostiosoitteen vieminen automaattisesti uutiskirjeohjelmaan
- Facebook- ja Instagram postausten tuominen verkkosivustolle
- Nettisivuston uutisten automaattinen julkaisu Facebookiin
SEO & SEM
- Verkkokaupan tuotetietojen julkaisu Googlessa eli Google Product Feed-listauksen automaattinen generoituminen
- Verkkokaupan ostosten tilastointi Google Analyticsiin
Tunnistautuminen
- Asiakkaan käyttäjäoikeuden tarkistus ulkoisen asiakasrekisterin kautta, jolloin vain rajatulla ryhmällä pääsy sivuston sisältöön
- Ajantasaisen asiakasrekisterin automaattinen tuominen verkkosivustolle
- Asiakasnumeroiden automaattinen lähettäminen 3. osapuolen palveluun
Google Maps
- GPS-paikantimen lähettämän tiedon reaaliaikainen näyttäminen nettisivuston kartalla
- Nettisivuston sisällön näyttäminen automaattisesti Google Maps -kartalla